Plan CRM!

CRM gaat voornamelijk over plannen. Welk resultaat wilt u behalen volgend jaar? Daar stemt u uw verkoop en marketing werkzaamheden op af.

Als het jaar al begonnen is en u moet dan nog bedenken wat u gaat doen het komende jaar, dan bent u eigenlijk al te laat om nog een goed resultaat neer te zetten. Als u de gemiddelde doorlooptijd weet voor het binnenhalen van een opdracht bij een prospect of een bestaande klant, is het allemaal een stuk makkelijker.

Als u daarnaast ook nog weet wie uw ideale klant is gebaseerd op de unieke eigenschappen van uw propositie dan heeft u het rond. Marketing kan aan de slag met het bedenken, plannen en uitvoeren van de contactmomenten.
Het zou eigenlijk een ABC moeten zijn.

Werknemers zitten voornamelijk in het operationele proces en hebben het al druk genoeg met het verwerken van de dagelijkse werkstroom. Het grootste knelpunt is meestal dat het gebruikte CRM-systeem alle marketing en verkooptaken niet of onvoldoende ondersteunt met als gevolg te weinig aandacht voor de accounts en prospects waar het echt om gaat. Alles kost gewoon te veel tijd en klanten lopen weg.

Customer Relationship Management is een kwestie van een goed functioneel CRM-systeem aanschaffen die alle marketing en verkoopprocessen ondersteunt, vervolgens met z’n allen een keer logisch nadenken en daarna vooral doen!

Laatste tip: integreer uw CRM-systeem met uw website of webshop. Wilt u weten waarom? Neem gerust contact op.